Recenze aut

Škoda Kodiaq je nyní k mání v nových liniích Scout a Sportline

Mladoboleslavská automobilka neusíná na vavřínech, což potvrdilo množství novinek, které byly představeny v rámci letošního Mezinárodního autosalonu v Ženevě. K těm nejvýznačnějším bezesporu patří dvě nové linie největší škodovky Kodiaq. Na své si nyní přijdou zájemci o drsnější verzi vhodnou do terénu i milovníci sportovnějšího vzhledu. A proč byste měli o verzích Scout a Sportline uvažovat i vy?

Jaký je „skautík“?

Škoda Kodiaq Scout se dodává pouze jako čtyřkolka poznáte ji na první pohled podle výrazných kontrastních prvků ve stříbrné barvě a výrazných lišt ve přední i zadní části vozu. SUV zároveň dostalo nová devetenáctipalcová kola, která mu opravdu sluší.

Po designové stránce nelze Kodiaqovi nic vytknout, což však platí i pro všechny ostatní škodovácké vozy ve verzi Scout. Podobné nadšení vzbudily také vozy Škoda Fabia a Octavia.
Co se týče jízdy v terénu, po zapnutí režimu „Offroad“ dojde k omezení činnosti ABS, stabilizace a kontroly trakce. Současně i k rychlejší aktivaci elektricky řízeného diferenciálu se simulací uzávěrky. Světlá výška 194 mm, nájezdové úhly 22,0 ° / 23,1 ° a přechodový úhel 19,7 ° budiž garancí, že se Kodiaq v lehčím terénu neztratí.

K tomu přičtěte velmi slušnou výbavu (přední a zadní LED světla, adaptivní podvozek CDD, parkovací senzory, paket s ochranou podvozku a motoru, bezklíčový přístup – to vše již v základu). Potřebujete další důvody, proč si ho pořídit?

Jaký je „sportovec“?

Škoda Kodiaq v linii SporLine je podle mnoha renomovaných serverů vůbec nejhezčí verzí v nabídce. Designéři dosáhli sportovního vzhledu kombinací rudého laku a černých doplňků. Přidali nová devetenáctipalcová kola, chromované koncovky výfuku a nezbytné plakety s nápisem SportLine.

Velmi dobře působí také Alcantarou potažená sportovní sedadla a několik nových prvků na palubní desce (ukazatelé plnícího tlaku turba, přetížení, aktuálně využívaného výkonu, chladící kapaliny a teploty) a hliníkové pedály. Kožený potah volantu padne do ruky jako ulitý a to samé platí i o řadící páce. Již ve standardu jsou k dispozici elektricky nastavitelná a sklopná zrcátka a hlídání slepého úhlu.

SporLine má stejnou světlou výšku, nájezdové úhly i motorizaci jako Scout.

A kolik budou oba krasavci stát? To vám prozradí aktuální ceník nové Škody Kodiaq.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře klikněte zde

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *