Jak Audi testuje autonomní vozidlo?
Několik úseků dálnice A9 mezi sjezdy Mnichov-sever a Norimberk-východ využívá Audi jako digitální testovací úsek pro svůj projekt autonomního vozu. Ten disponuje množstvím vysílačů a senzorů, prostřednictvím kterých získává informace z okolí a komunikuje s ostatními vozidly v provozu.
Projekt automobilky Audi přispívá k rychlejšímu vývoji spolehlivější dálniční infrastruktury, která v budoucnosti umožní autonomní jízdu. Podle vedoucího vývoje automatizované jízdy Alejandra Vukotiche jsou v daném úseku speciální směrové sloupky a svodidla. Byly upraveny tak, aby z větší vzdálenosti a lépe odrážely radarové vlny. A to i za zhoršeného počasí.
Autonomní automobily mají před sebou spoustu let intenzivního vývoje, ale již nyní toho umí poměrně dost. Díky speciálnímu doplňkovému značení umí pomocí kamery velmi přesně určit polohu v jízdnímu pruhu. Přesto by měly senzory rozpoznávat dopravní značení s ještě větší přesností.
V rámci digitálního úseku bylo nasazeno několik projektů, mimo jiné také Car2Infrastructure, což je systém propojující automobil s dopravními značkami připojenými k internetu. Jedná se o značky omezující rychlost, upozorňující na dopravní kolony, uzávěrky jízdních pruhů a další značení. Aby vozidlo značení správně rozpoznalo, musela automobilka vyřešit různorodost dopravního značení napříč různými regiony. Rozpoznávání značení probíhá tak, že se informace přenáší do cloudu a poté zpět do vozidla.
Podle všeho to vypadá, že se autonomní vozidla nebudou moct spoléhat na systémy pro čtení dopravních značek. Odborníci na pronájem dopravního značení z firmy AZznačky si myslí, že nutností bude právě tzv. chytré dopravní značení.
Dalšími systémy, které testovací vůz využívá, jsou moduly pro přenos dat propojené pomocí LTE-V (umožňují vzájemnou komunikaci mezi vozy) a systém od firmy HERE – ten definuje jednotlivé objekty a posílá vozu jejich přesnou polohu.
Publikováno: 30. 06. 2017
Kategorie: Novinky