Vyhněte se oblíbenému manipulativnímu triku, na kterém prodejci aut vydělávají

Představte si následující situaci. Vybíráte si nové auto. Všechny nabídky vypadají tak nějak stejně. Nemůžete se rozhodnout. Pak to najednou přijde. Jedno auto se liší. Cenou, která hravě předčí jiná vozidla. Oslovíte prodejce a osobně si zkontrolujete, že nabízený vůz netrpí žádnou závadou. Proto ho s radostí koupíte. Vše má ale malý háček. Utratíte nakonec vyšší sumu, než jste si původně představovali. Jak je to možné?

Chytli jste se na Low balling efekt. Velmi dobrou cenu vozu, která se na závěr ukáže jako velice drahá

Low balling představuje oblíbený reklamní trik, který praktikuje řada nepoctivých prodejců ojetých vozů. Pouze se o něm moc nemluví. Jak to funguje? Prodejce nabídne ojetý automobil ve velice dobrém stavu se záměrně podhodnocenou sumou. Zákazníka tato šance zaujme, protože se značně odlišuje od ostatních nabídek. Vše má ale drobný háček. Prodejce nemá zájem vám auto za takto výhodnou cenu prodat. A nikdy neměl.

V čem spočívá tento manipulativní trik nepoctivých autobazarů?

Prodejce ojetého auta vás přiměje, abyste si k vozidlu ještě před nákupem vybudovali psychologickou vazbu. Tak silnou, že nebudete chtít od koupě odstoupit. Závazek stvrdíte na první pohled nevinnými kroky. Dejme tomu, že přijdete do autobazaru a prodejce vám ukáže vás vysněný vůz. Následně vás nechá provést cvičnou jízdu, vyplnit smlouvu a další kroky, které prodeji předchází. Pořád je vše v pořádku. Najednou se ale něco pokazí. Prodejce se vám se smutným výrazem omluví, že došlo ke komplikaci. Omylem se vloudila chybná kalkulace, v papírování se objevily finanční nesrovnalosti, k ceně vozu se nezapočítaly další náklady… dosaďte cokoliv. Ve výsledku vám sdělí, že cena vozu bude patrně o něco vyšší. K poměru původní sumy ale půjde pouze o „nepatrné“ zvýšení. Přesto dost vysoké, aby původně lákavá nabídka nevypadala až tak lákavě. Spousta lidí ale přesto na tuto manipulativní hru autobazarů přistoupí a vůz skutečně koupí. I přes zvýšení původní ceny. Protože si podpisem smlouvy či příjemnou testovací jízdou vybudovali k vozidlu tak silnou oblibu a vazbu, že se ho už nechtějí vzdát.

Jak se tomuto triku autobazarů vyhnout?

Vždy se ptejte sami sebe, zda byste byli ochotni koupit totožné auto, pokud by ho prodejce nabízel za takto zvýšenou cenu. Nenechte se ani zatlačit pod tlak, kdy vás zaměstnanci autobazaru nutí k rychlému rozhodnutí. Jakmile zažijete takové jednání, jde o varovný signál. Pak neváhejte a odejděte. Náš autobazar jedná s zákazníky vždy férově a dá vám vždy dostatek času na rozmyšlenou. Přesvědčte se o tom sami a navštivte nás. Rádi vám doporučíme vozidlo, které bude pro vás vhodné a varujeme vás, pokud byste zvažovali nákup, kterého byste později litovali.  

Publikováno: 25. 06. 2017

Kategorie: Služby | Služby

Autor: Ivana Novotná

Tagy: autobazar výhybka | low balling