Na co si dát pozor při přistavení auta do servisu?

Stejně jako v jiných odvětvích, kde se pohybují nepoctiví lidé, je i v případě servisů potřeba dávat pozor na základní pravidla. Co si pohlídat? Podívejte se na základní body.

Nejlepší servis je autorizovaný

Až budete potřebovat zkontrolovat nebo vyměnit tlumiče do auta, pneumatiky, nebo další součásti na vašem vozidle, je nejlepší kontaktovat autorizovaný servis. Zde existuje velká pravděpodobnost, že nedojde k záměně nebo ošizení. Tlumiče budou skutečně ty pravé, nikoliv jen jejich levnější opotřebená varianta. Autorizovaný servis si nemůže dovolit udělat chybu nebo nepoctivě jednat se zákazníkem, přišel by o svou licenci. Na co si dát pozor? Každá značka a model auta to má jiné. Například u BMW je vhodné zkontrolovat zadní měchy BMW 5 F11 , jindy zase měchy Mercedes E W212 , atd.

Pohlídejte si zakázkový list

To první, co budete kontrolovat, je zakázkový list. Zde se jedná o smlouvu o díle, kde jsou definovány strany zákazníka i servisu, a také předmět opravy. Tento dokument je pro vás klíčový. Proč? Právě v případě reklamace nebo odstoupení od smlouvy bude potřeba jej mít při ruce. Co by měl zakázkový list obsahovat?

Body zakázkového listu

Jako první bude potřeba správně uvést identifikační údaje servisu, zákazníka i vozidla. Další prvek je popsání stavu vozidla v době, kdy bylo přijato do servisu. Měla by se zde vyskytovat poškození, která byla na autě patrná. Samozřejmostí je uvedení počtu najetých kilometrů i stavu palivové nádrže. Jako další prvek je potřeba vypsat všechny dohodnuté úkony, které jsou předmětem opravy. Pokud by došlo k navýšení ceny opravy bez předchozího souhlasu zákazníka, máte se o co opřít. Máte právo takový postup reklamovat.

Jak je to s vyměněnými díly?

Součástí zakázkového listu je také informace, zda se zříkáte nebo nikoliv možnosti získat zpět vyměněné díly. Zde byste měli zatrhnout, že si své díly přejete získat. Tím získáte alespoň nějakou jistotu, že k jejich výměně opravdu došlo. Lidem ze servisu dojde, že se o své díly zajímáte. Pozor na nepoctivé servisy. Hlídejte si zakázkový list.

Publikováno: 29. 04. 2022

Kategorie: Tipy a rady | Tipy a rady

Autor: Ivana Novotná