Automobily

Fascinace: Kabriolety evokují pocit svobody

Kabriolet je již velmi vžité výrazivo pro otevřený typ osobního automobilu s přídavnou sklápěcí střechou. Střecha je zhotovena většinou z pevné oceli a nebo plátěná, ovšem naleznout můžeme i jiné materiály. S pevnou střechou si sebou vůz přináší označení Kupé.

Tip na spokojený nákup: Pokud již kabriolet máte a rádi byste si ho vylepšili vkusnými autodoplňky nebo dodali lesk zašlému laku, poohlédněte se po vhodných produktech na portálu https://internetovyporadce.cz/.

Rozdělení střech

Střechy se dále rozdělují podle způsobu mechanizace. Ve většině případech se střecha snímá strojně a ukládá do zavazadelníku.

Druhá varianta se nazývá hardtop a jde o střechu, která se musí odstraňovat po kouskách. U těchto typů vozidel není vyřešen úložný prostor pro vzniklou konstrukci, a proto se střecha musí nechat doma. Nejčastěji se setkáváme s karoserií do typu Kupé a dvěma dveřmi, až na několik málo výjimek jako je např. MTX Cabri s dveřmi čtyřmi. Ovšem je zde nevýhoda větší váhy vozidla a o mnoho menší zavazadelník.

Krátce o historií kabrioletů v Čechách

Pokud zabrouzdáme trochu do dávné minulosti a zaměříme se na válečné období 2. světové války, kdy se po českých silnicích proháněli příslušníci Gestapa, zjistíme, že něco jako je kabriolet, byl velice běžnou záležitostí. Automobily s otevřenou střechou byli tehdy v kurzu a velice žádané, však nebylo tomu dávno, kdy se ještě jezdilo v kočárech a styk s okolním světem byl zcela běžný. Velký úpadek zaznamenáváme až v socialistickém režimu, kdy na silnice vyrazil jediný typ auta na bázi kabrioletu a to Felície. České automobilky na kabriolety příliš nesázejí, spíše vůbec a to se neblaze projevuje i do dnešních časů, kdy na české silnici nenaleznete, ani jediný kabriolet ze sériové výroby od tuzemského výrobce. Možná, že je český pohled na auta se střechou ze širého nebe velice nezasvěcený a nenajde se odvážlivec, který by vstoupil s několika kusy na trh