Mýty o cenách a kvalitě autoservisů

Značkové automobilové opravny nabízejí výrazně dražší služby než neznačkové, jde však o nákladnou legraci kvůli jménu poskytovatele. U malých servisů ušetříte, ale nedostanete dobrou protislužbu. Mezi lidmi koluje mnoho různých názorů, mýtů a fám ohledně autoservisů, jak se ale ukazuje, pravdivost leckdy hapruje. Inspektoři tuzemské společnosti Dekra pravidelně testují, jak si stojí nezávislé opravny ve srovnání s autorizovanými servisy. U vozů značky Škoda nasimulují několik závad různého typu, předají vozidlo do rukou techniků a následně porovnávají ceny, odvedenou práci i jednání se zákazníkem. Z defektů se jedná například o špatné nahuštění pneumatik, vadnou pojistku v dálkových světlech nebo proud trysky zadního ostřikovače nastavený mimo sklo. Jak se dá zřejmě odhadovat, výsledky nedávají jasnou odpověď na otázku, kde dostanete nejlepší služby za adekvátní cenu. Každý test totiž přináší diametrálně odlišné skóre. V roce 2009 se u opraven v ostravském regionu ukázalo, že cenově si řidič nikde moc nepolepší. Kvalita nezávislých servisů roste, čemuž se přizpůsobuje i cenová hladina. Nejvíce závad přesto objevily stále značkové opravny. V roce 2012 se naopak ukázalo, že průměrná cena zakázek se liší o více než 20%, kde dražší jsou očekávaně autorizované servisy. Měly však mnohem vyšší úspěšnost při detekování anonymních chyb. Zůstává přesto otázkou, nakolik spadá vypátrání předpřipravených drobných potíží do rozpisu standardních kontrol. Stejně jako v naprosté většině oborů tedy vychází kvalita případ od případu, člověk od člověka. Je proto zbytečné generalizovat. Pakliže pochybujete o schopnostech nebo ceně vašeho stávajícího servisu, jednoduše se poohlédněte jinde. Možností jsou desítky.

Publikováno: 28. 01. 2013

Kategorie: Služby

Autor: Ivana Novotná