Motor s kompresorem (Mercedes-Benz)

Kompresor motoru má využití k přeplňování motoru, což je velice podobné principu turbodmychadla. Velice často se stává, že kompresor pracuje společně s již zmiňovaným turbodmychadlem. jediným rozdílem je ten, že kompresor je poháněn mechanickou cestou, tím se odstraňuje nežádoucí prodleva a jeho reakce je v důsledku na zvýšení otáček motoru okamžitá. Další nesporná výhoda kompresoru se skrývá v přeplňovaní motoru, i v docela nízkých otáčkách. Jak už to bývá, i všechna pro, mají své proti a u kompresoru tomu není jinak Velká nevýhoda je ukryta v potřebě vysokého výkonu důležitá k pohonu kompresoru, který si odnímá z motoru. Největšími automobilkami, využívající kompresor jsou, Jaguar a Mercedes Mercedes-Benz SLR McLaren Zaměřme se na tento grand tourer z Portsmouthu. Tenhle pěti rychlostní automatický skvost obdařen celohliníkovým motorem s hmotností 232kg. Právě tento brouček používá systém přeplňování pomocí kompresoru a zároveň je v něm obsažen rozvod SOHC s architekturou V8. Válce jsou proti sobě v zájemném 90° úhlovém vztahu., přičemž má každý 3 ventily. Kompresní poměr je v tomto případě 8:8:1. Tzv. Lysolmův turbínový kompresor dokáže při svém nejvyšším výkonu rotovat 23 000 otáček za minutu s vlastní produkcí do 0,9 baru. Výsledný stlačený vzduch prochází přes dva mezichladiče. Motor, díky tomuto důmyslnému zařízení obsahuje uctihodných 617 koňských sil při 6500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je nastaven na 780 newtonmetrů v otáčkách mezi 3250 až 5000 za minutu.Mercedes je zárukou kvality, již po mnoha desítek let a dokazuje, že patří mezi špičku ve svém oboru.

Publikováno: 22. 04. 2011

Kategorie: Ostatní

Autor: Ivana Novotná