Tvorba webu ve 21. století. Jak by měla malá firma přistupovat ke své internetové stránce
Obsah článku:
Doba se změnila. Ještě před dvěma desítkami let nebyl internet tak zásadní součástí lidských životů jako dnes. Přesouvá se na něj stále více i obchodování a firmy musí s tímto trendem držet krok. Podnikání a související obchodní modely se tak zásadně mění - vše se nese ve znamení online.
Tvorba webu je proto logická; konkurenci je nutno se vyrovnat.
Jak se co nejefektivněji dostat na internet a být konkurenceschopný?
Přístupů k online přítomnosti je hned několik. Firmy mají možnost si vybrat řešení podle svých finančních a časových představ. Na jedné straně existují stránky a portály, do kterých se pravidelně investují miliony korun měsíčně a na straně druhé hotové šablony, které lze použít bez jakýchkoliv větších investic, dokonce i zdarma Důležitým faktorem je naše představa o funkčnosti. Velké portály jsou nákladné. Vyrábí je hned několik týmů. Jeden bývá čistě programátorský, druhý zapojuje grafiky a optimalizátory uživatelského zážitku. Další připravuje obsah. Do něj patří tvůrci textů, fotografové a filmaři. Všichni dohromady umí prodejní portál skutečně vyšperkovat tak, aby byl co nejpoutavější. To si malé firmy samozřejmě dovolit nemohou.Pokud nepotřebujeme naprosto unikátní funkce, bude nám stačit i šablonové řešení webové stránky
Není problém spustit jednodušší web nebo e-shop během několika málo dní. Reálně můžeme začít vydělávat téměř ihned. To hlavní, co budeme potřebovat, je čas na nastavení a úpravu šablony. Samozřejmě mezi tímto a vyšperkovaným webem bude rozdíl. Ve vzhledu určitě, ale co se týče funkčnosti, už to nemusí být tak jisté. Dost často nedosáhneme milionkrát lepších výsledků s e-shopem, do kterého jsme investovali milion. Proto je dobré zvážit naší situaci a vybrat si takovou možnost, která bude odpovídat aktuálním potřebám. Naše očekávání může naplnit i jednoduché řešení.Spuštěním webu teprve začíná celý marketingový plán
Pryč jsou časy, kdy jsme mohli nahrát web na server, a těšit se na návštěvnost. Na internetu je teď takové množství webových stránek, že tu naši musíme ze všeho nejdříve důkladně zpropagovat, aby se na ní někdo ukázal. Jaké možnosti se nabízejí?- SEO optimalizace stránek.
- Placená PPC reklama ve vyhledávači, nebo sociální síti.
- Influencer marketing pomocí sledovaného profilu na sociální síti, jako jsou Facebook nebo Instagram.
- Affiliate marketing pomocí zaběhnuté sítě partnerů.
- Video reklama na Youtube, Vimeu a podobných kanálech.
- Email marketing na ověřený seznam zájemců nebo zákazníků.
Reklamní kampaně je potřeba nejdříve testovat
Protože to co není otestováno, nemůžeme považovat za legitimní reklamní kampaň. Standardně se proto vše nejdříve vyzkouší na reálném cílovém publiku, které je blízké našemu podnikání a až potom se investují větší částky. Jinak bychom mohli investovat větší částky s minimální návratností. A jaký je váš přístup k tvorbě webu v roce 2020? Napište nám komentář.Publikováno: 30. 11. 2020 / Aktualizováno: 31. 05. 2023
Kategorie: Tipy a rady