Tvorba webu ve 21. století. Jak by měla malá firma přistupovat ke své internetové stránce

Doba se změnila. Ještě před dvěma desítkami let nebyl internet tak zásadní součástí lidských životů jako dnes. Přesouvá se na něj stále více i obchodování a firmy musí s tímto trendem  držet krok. Podnikání a související obchodní modely se tak zásadně mění - vše se nese ve znamení online. Tvorba webu je proto logická; konkurenci je nutno se vyrovnat.

Jak se co nejefektivněji dostat na internet a být konkurenceschopný?

Přístupů k online přítomnosti je hned několik. Firmy mají možnost si vybrat řešení podle svých finančních a časových představ. Na jedné straně  existují stránky a portály, do kterých se pravidelně investují miliony korun měsíčně a na straně druhé hotové šablony, které lze použít  bez jakýchkoliv větších investic,  dokonce i  zdarma Důležitým faktorem je naše představa o funkčnosti. Velké portály jsou nákladné. Vyrábí je hned několik týmů.  Jeden bývá čistě programátorský, druhý zapojuje grafiky a optimalizátory uživatelského zážitku. Další připravuje obsah. Do něj patří tvůrci textů, fotografové a filmaři. Všichni dohromady umí prodejní portál skutečně  vyšperkovat tak, aby byl co nejpoutavější. To si malé firmy samozřejmě dovolit nemohou.

Pokud nepotřebujeme naprosto unikátní funkce, bude nám stačit i šablonové řešení webové stránky

Není problém spustit jednodušší web nebo e-shop během několika málo dní. Reálně můžeme začít vydělávat téměř ihned. To hlavní, co budeme potřebovat, je čas na nastavení a úpravu  šablony. Samozřejmě mezi tímto  a vyšperkovaným webem bude rozdíl. Ve vzhledu určitě, ale co se týče funkčnosti, už to nemusí být tak jisté. Dost často nedosáhneme milionkrát lepších výsledků s e-shopem, do kterého jsme investovali milion. Proto je dobré zvážit naší situaci a vybrat si takovou možnost, která bude odpovídat  aktuálním potřebám. Naše očekávání může naplnit i jednoduché řešení.

Spuštěním webu teprve začíná celý marketingový plán

Pryč jsou časy, kdy jsme mohli nahrát web na server,  a těšit se na návštěvnost. Na internetu je teď takové množství webových stránek, že tu naši musíme ze všeho nejdříve  důkladně zpropagovat, aby se na ní někdo ukázal. Jaké možnosti se nabízejí?
  • SEO optimalizace stránek.
  • Placená PPC reklama ve vyhledávači, nebo sociální síti.
  • Influencer marketing pomocí sledovaného profilu na sociální síti, jako jsou Facebook nebo Instagram.
  • Affiliate marketing pomocí zaběhnuté sítě partnerů.
  • Video reklama na  Youtube, Vimeu a podobných kanálech.
  • Email marketing na ověřený seznam zájemců nebo zákazníků.
Možností je samozřejmě velké množství a i zde platí, že  vybíráme podle naší aktuální situace. Nejrychlejším způsobem je samozřejmě placená PPC kampaň. Tu lze  spustit během několika hodin a reálně začít sbírat výsledky. Nevýhodou je však stejně rychlý konec kampaně, jako byl její začátek. Jakmile se utratí reklamní rozpočet, nekompromisně končí. Naproti tomu taková optimalizace pro vyhledávače, neboli SEO je sice zdlouhavější a její účinky uvidíme až po několika měsících, ale její výsledky budou dlouhodobější.

Reklamní kampaně je potřeba nejdříve testovat

Protože to co není otestováno, nemůžeme považovat za legitimní reklamní kampaň. Standardně  se proto vše nejdříve vyzkouší na reálném cílovém publiku, které je blízké našemu podnikání a až potom se investují větší částky. Jinak bychom mohli investovat větší částky s minimální návratností. A jaký je váš přístup k tvorbě webu v roce 2020? Napište nám komentář.

Publikováno: 30. 11. 2020 / Aktualizováno: 31. 05. 2023

Kategorie: Tipy a rady

Autor: Ivana Novotná