Je libo velké elektrické SUV? Seat láká na nové Tarraco

Po vzoru ostatních automobilek (viz například elektromobil značky Cadillac) skáče na vlnu elektrifikace také Seat. S novým elektrickým Tarracem láká milovníky velkých SUV, kterým se zalíbila minimální spotřeba a nulové emise. Novinka zaparkuje v garážích zájemců již v prvním čtvrtletí příštího roku. SUV Tarraco lze bez nadsázky považovat za vlajkovou loď automobilky a vývoj vozu schopného čistě elektrické jízdy pobíhala v Martorellu. Plug-in hybridní provedení e-Hybrid se nicméně bude vyrábět ve Wolfsburgu. V případě španělské značky nejde o první krůček do světa elektrických automobilů, Tarraco je v pořadí třetím počinem. Předcházely mu modely Mii a Leon e-Hybrid. Seat Tarraco bude k dostání pouze ve vyšších výbavách XR a Xcellence. Podle předsedy představenstva Wayna Griffithse jde ze strany automobilky o další část „elektrické ofenzívy“, kterou Seat reaguje na požadavky současného světa, tedy na udržitelnější budoucnost. Velké SUV bude pohánět koncernový motor složený z benzinové 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a elektromotoru o výkonu 85 kW (115 koní). Jedná se o stejné jednotky, které pohání modely Cupra Leon e-Hybrid či Škodu Octavia RS iV. S celkovým kombinovaným výkonem 180 kW (245 koní) a točivým momentem 400 N.m. tak půjde o nejvýkonnější model Seatu. Co se týče dojezdu na akumulátor o kapacitě 13 kWh, automobilu stačí až na 49 km. V případě plného natankován a nabití pak SUV urazí až 730 km. Délka nabíjení z nástěnné nabíječky je cca 3,5 hodiny; nabíječkou s výkonem 2,3 kW se ústrojí dobije za 4-5 hodin. Kombinovaná spotřeba v cyklu WLTP pak činí 1,6-2 l/100 km. Dáte si říct? Článek jsme připravili s partnerským magazínem Motocars.cz, který pravidelně publikuje novinky ze světa motoristiky.

Publikováno: 02. 12. 2020

Kategorie: Automobily | Novinky

Autor: Ivana Novotná